Idag fekk jeg jobbet videre med modelleringen. Fullførte hånden først, før jeg tok til å jobbe på buksen. Jeg skulle bruke en metode jeg aldri før hadde prøvd, men visste om. Den fungerte ærligt talt mye bedre enn jeg hadde forventet!

Framgangsmetoden ble at jeg blokket ut en form i Max som jeg kunne jobbe med i skulpteringsprogrammet, i dette tilfellet Mudbox, for så å ta den inn i Max igjen. Når jeg da har den høgdetaljerte skulpteringen ferdig, så tegnet jeg en ny mesh utenpå overflaten av den, ved hjelp av polyflow-verktøyene. Jeg kunne altså tegne ny mesh rett på skulpteringsmodellen og ta med akkurat hvor mye detaljer jeg ønsket i den nye modellen. Da var det enkelt å få ordnet en fin enkel mesh, uten å miste foldene jeg hadde i skulpteringen.

Nå må jeg få litt søvn sånn jeg klarer å være like effektiv imorgen! =)
Picture
Picture



Leave a Reply.